За такою темою 13 грудня 2011 року відбувся "круглий стіл" в обласній бібліотеці для юнацтва ім. В.Симоненка. Метою заходу було привернення уваги державних закладів освіти, громадських організацій, засобів масової інформації, усіх небайдужих громадян до проблеми читання молоді, консолідація зусиль щодо підвищення статусу книги й читання серед молодіжної аудиторії та вироблення конкретних практичних напрямів подальшої співпраці з цього питання.
У заході взяли участь спеціалісти Головного управління освіти і науки обласної державної адміністрації, обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, міського методичного кабінету установ освіти, навчально-методичного центру професійно-технічної освіти, письменниця і літературознавець, вчителі та викладачі навчальних закладів різних рівнів акредитації, керівники та бібліотекарі провідних публічних та наукових бібліотек області, деякі бібліотекарі загальноосвітніх шкіл та професійно-технічних закладів, читачі бібліотеки.
Обговорювалися такі питання:
1. Книга – основа духовного та інтелектуального розвитку молодої людини.
2. Вплив книги та читання на формування мовної культури молоді.
3. Криза читання – причини і наслідки для майбутніх поколінь та держави в цілому.
4. Сучасний літературно-видавничий процес. Чи впливає він на систему читання молоді?
5. Чи сприяє читанню сучасна система освіти?
6. Напрями співпраці різних соціальних інституцій у підвищенні статусу книги і читання.
Учасники заходу констатували, що книга і читання були і залишаються найважливішими чинниками формування особистості молодої людини, її інтелекту, культури, інструментами сучасної системи освіти та невід’ємним атрибутом проведення змістовного й корисного дозвілля молоді. Але сім’я, вчитель, викладач, бібліотекар повинні зацікавити молодь книгою та сформувати інтерес до читання.
У ході обговорення були вироблені такі пропозиції:
а) обмінятися результатами соціологічних досліджень щодо питань читання юнацтва між бібліотеками та закладами освіти;
б) сформувати системи навчання інформаційній бібліографічній культурі та культурі читання, обравши базами практики публічні бібліотеки області;
в) з метою формування інформаційної культури та культури читання започаткувати серед юнацтва обласний конкурс-інформіну;
г) започаткувати спільну програму "За знаннями – до бібліотеки", яка включала б участь учнівської та студентської молоді у бібліотечних заходах з популяризації книги, екскурсії до бібліотеки з метою ознайомлення з її інформаційними можливостями тощо;
д) провести низку спільних заходів публічних бібліотек і навчальних закладів різних рівнів акредитації щодо сприяння читанню, зокрема:
• створити дискусійні клуби, метою яких стало б обговорення літературних та мистецьких творів;
• організувати обласні літературні вікторини на краще знання творчості окремих письменників, творів одного автора чи певної тематики;
• провести відкриті уроки у навчальних закладах або на базі публічних бібліотек, із залученням бібліотечних спеціалістів з метою якнайширшого представлення літератури по темі уроку;
• активізувати участь навчальних закладів у щорічному Всеукраїнському тижні дитячої та юнацької книги.
|