У межах розвитку співпраці Черкащини з Французькою республікою розпочато спільний проект Посольства Франції, Головного управління інвестиційної інноваційної політики підприємництва та зовнішніх зносин Черкаської ОДА, центру «Альянс Франсез» м.Черкаси, Черкаського художнього музею – "Французька весна". Виставка "Данина шани кіномитцям" Мартін Ле Коз продовжує низку заходів, започаткованих у 2010 р. і присвячена всім жінкам.
Мартін Ле Коз народилась 13 вересня 1955 р. в Анґулемі. Зараз вона мешкає в Турені, у місті Амбуаз. Як графолог вона опублікувала у видавництві du Rocher книгу «Гіпноз та графологія», а пізніше, вже як портретистка, у співпраці з Жоелем Шмідтом видала альбом портретів письменників «Обличчя подорожніх» (малюнки олівцем, тушшю та гуашшю). Представлені в ньому портрети є також своєрідною даниною шани фотографам, які перші вдавалися до "ризику відтворення нетривкості облич".
Мисткиня розмірковує:
– Як віддати шану творцям анімованих зображень – повільних, широкоформатних, яскравих, жорстоких та проникливих, зафіксувавши їх на аркуші паперу? Їх плівки пробігають перед нашими очима, а нам би хотілось їх зупинити в захопленні від вправних, чи не дуже, штрихів, втиснутих у кадр! Митці вставляють у свої фільми кілька зачіпок, якийсь символ, щоб зворушити душу, щоб викликати враження та збудити єство глядача. Кіно робить з нас щонайменше свідків. А в кращому випадку, на кожному сеансі воно надає можливість перевтілення.
Для більшої рухливості та швидкості, а також заради діалогу зі смертю, – я вибрала олівець та туш. Папір добре вбирає вологу, і чорний колір розпливається на ньому. Іноді навіть від зовсім чорної туші в чорнильниці вода набуває синього кольору. Чудовий синій колір, який не «триватиме» і розмиється в розводах... Сюрпризи туші є справжніми подарунками. Саме вона надає обличчям те, що ми часом даремно намагаємось відобразити – невловиму грацію.
|