Управління культури Черкаської ОДА
Середа, 24.04.2024, 14:43
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Мои статьи [51]
Масштабні детальні статті про події в галузі культури, портретні нариси її найславетніших діячів, наукові доробки сучасних працівників культури та багато іншої цікавої інформації
Охорона культурної спадщини [3]
Категорія вміщуватиме новини у сфері охорони культурної спадщини, а також інформацію про особливості роботи з об’єктами культурної спадщини

Міні-чат
200

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мои статьи

"КРІЗЬ ВІКИ" – ДО СЕРДЕЦЬ ПОЦІНОВУВАЧІВ НАЦІОНАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
 
Оксана Сіра – талановита й самобутня творча особистість у черкаському мистецькому ареалі. Вона належить до тих митців, чия молодість виявляється у невтомній працездатності, а зрілість – у власному погляді на світ.
 
Народилася Оксана у 1966 році в мальовничому селі Золотоношка на Драбівщині в родині знаного митця, нині заслуженого художника України В. П. Сірого. У 1985 році закінчила Республіканську художню школу ім. Т. Г. Шевченка у Києві, далі була авторитетна школа національної форми Львівської Академії мистецтв (вчителі з фаху – С. А. Бобков, заслужений діяч мистецтв України професор Степан Коробчак та заслужений художник України С. М. Серветник).
 
З 2000 року живе у Черкасах, працює викладачем живопису художньо-технічного коледжу.
 
Четверта персональна експозиція в Черкасах стала взірцем зрослого таланту художниці, її творчого потенціалу. Семантична модель живопису мисткині світиться яскравою індивідуальністю з оригінальним акцентом.
 
Віднайти коріння роду, припасти до джерел його філософії та естетичної свідомості – пріоритетні напрямки живопису Оксани Сірої. Українська архаїка – найбільш інтригуюча тема її творчості. Художниця розробляє благодатну копалину слов’янської традиції, створюючи композиції за сюжетами язичницьких свят та міфології. Символічний сенс дії, смислове значення кольорів та лінії, використання декоративності у побудові простору поєднують твори "Лада", "Русалії", "Купайло" у єдиний змістовий комплекс. Роботи стилістично виважені, художньо довершені. Сюжетні композиції автор оздоблює орнаментом, який гармонійно вписується в ідею та структуру сюжету, авторськи трактує базові традиції орнаментального живопису.
 
На потужному генетичному зв’язку зі своїм етносом сформувався творчий стиль Оксани Сірої – стилізація, наближена до іконописного узагальнення.
 
Ознаки певної "монументалізації" художнього мислення простежуються в роботах "Трипільські майстрині", "Великодній ранок", "Розмова з деревами", і як наслідок – стриманість палітри. Художниця володіє вродженим відчуттям міри, помірності й розважливості у всьому, що надає благородної консервативності її живопису.
 
Звернення до зразків високої української поезії окреслює ще одне коло творчих зацікавлень Оксани Сірої. Вона не протокольно переповідає зміст, а творить симбіоз поетичного слова й живопису, народжений її творчою уявою. Відтак з’явились довершені мистецькі ілюстрації до творів Тараса Шевченка, Богдана-Ігоря Антонича, Ліни Костенко. Оксана живе мистецтвом і перетворює на нього все, що її оточує, залишається у пам’яті, лягає на серце.
 
Українська ментальність, спостережливість і самоспоглядання реалізувались у пейзажах художниці. Краєвиди Оксани Сірої – не натурні зарисовки і аж ніяк не фотографічні ландшафтні відбитки. Іноді вони починаються з виокремленого оком мотиву ("Весняна алея") чи лінії у природному середовищі, що народжує образ, часом – з кольорової плями, що згодом трансформується в живописний краєвид. Висловлюючи власну теорію бачення реального світу, художниця послуговується лаконічними формами краєвидів з їх стриманою кольоровою домінантою без детальної світло-тіньової проробки. Незважаючи на "камерність" формату полотен, мотиви сприймаються ваговито, значуще.
 
Елегійно звучить "львівська" тематика пейзажного доробку мисткині. Фрагментарність композиції, кутові ракурси, розкута тональність – такими засобами художньої виразності автор передає неповторну атмосферу і шарм цього справжнього міста-пам’ятника ("Церква Миколая у Львові", "Львівський мотив").
 
У характері зображуваного в будь-якому жанрі пензля художниці просвічує фольклорно-язичницька традиція, персоніфікація природних явищ, певна символічність. Українська ментальність – формула самобутності Оксани Сірої. Її творчість є виявом "фактора генетичної природи традицій та інновацій" (мистецтвознавець В. Тітаренко).
Категорія: Мои статьи | Додав: Mary (11.05.2011)
Переглядів: 755 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
   Анонс
[10.05.2016]
ЗАПРОШУЄМО ВІДВІДАТИ ЗАХІД (0)
[21.04.2016]
«ДЗВОНИ ЧОРНОБИЛЯ» (0)
[29.02.2016]
ЗАПРОШУЄМО НА ЗАХОДИ З ВШАНУВАННЯ ПАМ’ЯТІ МИХАЙЛА ЗАДНІПРОВСЬКОГО (0)
[25.02.2016]
ЗАПРОШУЄМО НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ КНИГИ (0)
[11.01.2016]
КОНКУРС КНИЖКОВИХ ВІДЕООГЛЯДІВ "ФАБРИКА ВРАЖЕНЬ" (0)
[21.12.2015]
КІНОФЕСТИВАЛЬ ДО 80-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА (0)
[12.10.2015]
5-8 ЛИСТОПАДА ВІДБУДЕТЬСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКА ВИСТАВКА "УКРАЇНСЬКИЙ СУВЕНІР - 2015. УКРАЇНА - КРАЇНА МАЙСТРІВ" (0)
[06.10.2015]
ГОСТИННО ЗАПРОШУЄМО НА КІНОФЕСТ-ПРЕЗЕНТАЦІЮ НАРОДНОЇ КІНОСТУДІЇ «МАЛЬВИ» (0)
[28.09.2015]
МІЖНАРОДНИЙ КНИЖКОВИЙ ЯРМАРОК (0)
[25.09.2015]
28 ВЕРЕСНЯ ВІДБУДЕТЬСЯ ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО САЙТА «ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО» (0)

Форма входу

Черкаська обласна державна адміністрація © 2024